راه نفوذ

 راه نفوذ



موضوعات مرتبط: قرآن و عترت

برچسب‌ها: راه نفوذ
[ یک شنبه 13 مرداد 1398 ] [ 18:8 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

آیا می دانید؟

آیا می دانید؟



موضوعات مرتبط: معلمانهتربیتی

برچسب‌ها: آیا می دانید؟
[ یک شنبه 13 مرداد 1398 ] [ 18:2 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

اوصاف313تن

اوصاف313تن



برچسب‌ها: اوصاف313تن
[ یک شنبه 13 مرداد 1398 ] [ 17:57 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

7مروارید ناب از اقیانوس کلام حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام

1 – در حضور بیمار سلامتی ات را به رخش نکش 2 – در حضور فقیر دم از مال ومنالت نزن 3 – در حضور ناتوان قدرت نماییی نکن 4 - در حضور غصه دار خوشحالی نکن 5 - در حضور زندانی آزادی ات را جلوه نمایی نکن 6 – در حضور افرادی که بچه ندارند از بچه هایت تعریف نکن 7 – در حضور یتیم از پدر و مادرت تعریف نکن

 



موضوعات مرتبط: قرآن و عترتتربیتی

برچسب‌ها: 7مروارید ناب از اقیانوس کلام حضرت" امیرالمومنین علی علیه السلام
[ یک شنبه 13 مرداد 1398 ] [ 17:54 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

هفت چیزی که مسخره دارد چیست ؟

حضرت امام رضا علیه السّلام فرمود :

1- کسی که با زبانش استغفرالله بگوید ، ولی در دل از گناهی که کرده پشیمان نباشد خودش را مسخره کرده . 2- کسی که از خدا توفیق کار خیر طلب کند ، ولی تلاش و کوششی نداشته باشد خود را مسخره کرده . 3- کسی که از خدا بهشت بخواهد ، و در انجام عبادات صبر نکند و در ترک معاصی صبر نداشته باشد خود را مسخره کرده . 4- کسی که از آتش جهنم به خدا پناه برد ، ولی از لذت گناه دست بر ندارد خودش را مسخره کرده . 5- آنکس که یاد مرگ کند و از آن ترس داشته باشد ، ولی خود را برای مرگ آماده نکند ( یعنی اعمال خیر انجام ندهد و از گناهانش استغفار نکند) خودش را مسخره کرده . 6- کسی که خدا را یاد کند و مشتاق دیدار او باشد ، ولی در گناهان اصرار ورزد خود را مسخره کرده . 7- کسی که بدون توبه از خدا طلب عفو و بخشش کند ، خودش را مسخره کرده است .

بحار الأنوار ، جلد ۷۸ ، ص۳۵۶



موضوعات مرتبط: تربیتی

برچسب‌ها: هفت چیزی که مسخره دارد چیست ؟
[ یک شنبه 13 مرداد 1398 ] [ 17:52 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

17 تفاوت در استراتژي افراد ثروتمند و افراد فقیر

تفاوت اول:17 تفاوت در استراتژي افراد ثروتمند و افراد فقیر

افراد ثروتمند معتقدند: من خودم زندگی خودم را می سازم. افراد فقیرمعتقدند: زندگی برای من تصادفی پیش می آید.

تفاوت دوم: افراد ثروتمند با هدف برنده شدن بازی می کنند. افراد فقیر با هدف بازنده نشدن بازی می کنند.

تفاوت سوم: افراد ثروتمند تعهد به ثروتمند شدن را دارند. افراد فقیر آرزوی ثروتمند شدن را دارند.

تفاوت چهارم: ثروتمندان گسترده و بزرگ می اندیشند. فقیران محدود و کوچک می اندیشند.

تفاوت پنجم: ثروتمندان بر روی فرصتها تمرکز می کنند. فقیران بر روی موانع تمرکز دارند.

تفاوت ششم: افراد ثروتمند افراد ثروتمند و موفق را دوست دارند. افراد فقیر از ثروتمندان بیزارومتنفر هستند.

تفاوت هفتم: ثروتمندان با آدمهای مثبت و موفق معاشرت می کنند. فقرا با آدم های منفی و شکست خورده معاشرت می کنند.

تفاوت هشتم: ثروتمندان مشتاق تبلیغ خود و ارزشهایشان هستند. فقیران اشتیاق به تبلیغ خود و ارزشهایشان ندارند.

تفاوت نهم: افراد ثروتمند مشکلات خود را کوچک و حل شدنی می دانند. افراد فقیر مشکلات خود را بزرگ و حل نشدنی می پندارند.

تفاوت دهم: ثروتمندان گیرنده و درخواست کننده های عالی هستند. فقرا گیرنده و درخواست کننده های ضعیفی هستند.

تفاوت یازدهم: ثروتمندان ترجیح می دهند تا براساس نتایج و عملکرد پول دریافت کنند. فقیران ترجیح می دهند تا براساس زمان و مدت پول دریافت کنند.

تفاوت دوازدهم: ثروتمندان به " همه با هم" می اندیشند. فقیران به" این یا آن " می اندیشند.

تفاوت سیزدهم: ثروتمندان روی ارزش خالص دارایی خود تمرکز می کنند. فقیران روی درآمد شغلی خودشان تمرکز دارند.

تفاوت چهاردهم: افراد ثروتمند پولهایشان را بدرستی اداره و مدیریت می کنند. افراد فقیر پولهایشان را نادرست اداره و مدیریت می کنند. تفاوت پانزدهم: ثروتمندان کاری می کنند که پول برای آنها کارکند. فقیران طوری هستند که برای پول کار می کنند.

تفاوت شانزدهم: ثروتمندان برخلاف ترسی که دارند اقدام می کنند. فقیران به ترس اجازه می دهند که متوقفشان کند.

تفاوت هفدهم: افراد ثروتمند همیشه درحال یادگیری و رشد هستند. افراد فقیرفکرمی کنند که همه چیز را می دانند.

منبع:هنر مديريت



موضوعات مرتبط: تربیتی

برچسب‌ها: 17 تفاوت در استراتژي افراد ثروتمند و افراد فقیر
[ یک شنبه 13 مرداد 1398 ] [ 17:42 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

کارهایی که افراد شاد و موفق هر روز صبح انجام می دهند.

کارهایی که افراد شاد و موفق هر روز صبح انجام می دهند.

اِلبرت هوبارد می گوید: «اگر تا ساعت 10 صبح خوشحال و پرانرژی باشید، مابقی روز خود به خود فوق‌العاده خواهد شد.» بیشتر افراد تمام روز خود را با روزمرگی و انجام کارهای تکراری پشت سر می گذارند، اما اگر صبح خود را با انرژی و فکرهای مثبت آغاز کنید، نه تنها آن روزتان، بلکه تمام زندگی و آینده‌تان دگرگون خواهد شد.

با استفاده از روش‌های زیر می توانید صبح متفاوتی را برای خود رقم زنید. تنها کافی است یکی از موارد زیر را انتخاب کنید و آن را هر روز انجام دهید تا آرامش و شادی را در مابقی روز تجربه کنید. انجام تمرینات مدیتیشن مدیتیشن نه تنها شما را پرانرژی می کند بلکه ذهنتان را از تمام افکار منفی پاک می کند و باعث می شود افکار منسجمی داشته باشید. به دلیل اینکه در هنگام صبح عوامل حواس پرتی کمتری در پیرامون تان وجود دارد، بهتر است صبح‌ها به سراغ مدیتیشن بروید. لذت بردن از سکوت صبح نیاز نیست کار خاصی انجام دهید، تنها سعی کنید از سکوت صبح لذت ببرید و به آرامش برسید. تماشای آسمان زیبا یا دیدن عزیزانتان در خواب و بیدار شدن آن‌ها، بسیار آرامش بخش است. خاطره نویسی در هنگام صبح می توانید درمورد انجام مدیتیشن یا خوابی که شب گذشته دیده‌اید، مطلبی بنویسید یا برای روزی که در پیش دارید، برنامه ریزی کنید.

شکرگزاری شکرگزاری از بابت نعمت‌هایی که در اختیار دارید، قدرت فوق‌العاده‌ای دارد. پس هر روز صبح به خاطر داشتن خانواده، دوستان، سلامتی و تمام چیزهایی که در اختیار دارید، قدردان و شکرگزار باشید. باز کردن پنجره‌ها در هر فصلی از سال هستیم، حتی اگر هوا سرد است، پنجره‌های اتاق را باز کنید و اجازه دهید هوای تازه به ریه‌هایتان برسد و از سکوت زیبای صبح لذت ببرید. به خود بگویید دیروز گذشته است و امروز فرصتی برای شروعِ دوباره است.

کمک کردن به دیگران بهتر است در اول صبح کار مفیدی انجام دهید. برای مثال، همسایه‌ای را به مقصدش برسانید، فرزندان را برای مدرسه آماده کنید یا به حیوان خانگی‌تان غذا بدهید. انجام ورزش صبحگاهی یا یوگا اگر روز خود را با ورزش صبحگاهی یا یوگا آغاز کنید، هورمون اندورفین در بدنتان ترشح می شود و روحیه و خلق و خوی بهتری خواهید داشت.

استشمام بوی طبیعت هر روز حداقل 5 دقیقه به پارک یا باغچه‌تان بروید و با استشمام بوی طبیعت و برگ درختان، انرژی و شادابی را به خود هدیه دهید. فکر کردن به عزیزان حتماً می دانید عشق، قدرت فوق‌العاده‌ای دارد. پس به جای فکر کردن به مشکلات، به والدین، همسر و دیگر عزیزانتان فکر کنید تا عشق و انرژی مثبت را جذب کنید. دم کردن چای یا قهوه برای خانواده برای همسر و خانواده‌تان چای یا قهوه دم کنید و از مصاحبت با آن‌ها لذت ببرید. لازم است بدانید، انجام همین کارهای کوچک، سبب تقویت و استحکام روابطتان می شود.

نوشتن نامه‌ی شکرگزاری برای مثال، به خاطر دستپخت خوب همسرتان، رفتار مؤدبانه فرزندتان یا توجه مدیرتان در محل کار، نامه‌ی تشکرآمیزی بنویسید. با این کار نشان می دهید توجه و محبت دیگران برایتان ارزشمند است.

یادگیری لئوناردو داوینچی می گوید: "ارزشمندترین لذت، لذتِ یادگیری است." اغلب افراد می گویند صبح‌ها قدرت یادگیری بیشتری دارند. پس چرا از این فرصت فوق‌العاده استفاده نمی کنید؟ پیاده روی اگر به ورزش صبحگاهی علاقه ندارید، حداقل نیم ساعت زودتر از خواب بیدار شوید و پیاده روی کنید. تماشای صبح زیبا و استشمام هوای تازه، روزتان را شیرین خواهد کرد. تمیز کردن میزکار میزتان را مرتب کنید و تمام وسایل را سر جای خود بگذارید. اگر نیاز است، کمی گردگیری کنید. بدین ترتیب محیط آرامش بخشی برای شروع کار خود مهیا کنید. آواز خواندن به صدای خود توجه نکنید، صبح‌ها زیر دوش، در هنگام رانندگی یا هر زمانی که دلتان خواست، بدون خجالت برای خودتان آواز بخوانید. آواز خواندن به شما کمک می کند روز خوبی را شروع کنید.

استفاده از جملات مثبت و انگیزشی در هنگام صبح از جملات مثبتی چون "معامله‌ی امروز موفقیت آمیز خواهد بود"، "حتماً نمره‌ی خوبی می گیرم" و ... استفاده کنید. جملات مثبت قدرت زیادی دارند و باعث زیاد شدن اعتماد به نفستان می شوند. مرتب کردن رایانه هر روز صبح فایل‌های درون رایانه را مرتب کنید و تمام پیام‌های اضافی را پاک کنید. رایانه همانند میزکارتان، باید مرتب و تمیز باشد تا در طول کار تمرکز بیشتری داشته باشید. دوش آب سرد و گرم اگر بیماری خاصی ندارید، هر روز صبح دوش آب سرد و گرم بگیرید و به سرحال و شاداب شدن خود کمک کنید.



موضوعات مرتبط: تربیتی

برچسب‌ها: کارهایی که افراد شاد و موفق
[ یک شنبه 13 مرداد 1398 ] [ 17:28 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

مردان و زنانی که به نمازشان اهمیت نمیدهند

مردان و زنانی که به نمازشان اهمیت نمیدهند

حضرت فاطمه علیه السلام فرمود:از پدرم رسول خدا (ص) درباره ی مردان و زنانی که به نمازشان اهمیت نمیدهند و سبک میشمارند سوال کردم که جزای آنها چیست؟

پیامبر اکرم (ص) فرمود: خداوند آنها را به ۱۵ بلا گرفتاری میکند:  شش عذاب در دنیا: ۱و۲. برکت را از عمر و رزق و روزی او میگیرد؛ ۳. سیمای (نیک) صالحین را از چهره اش محو میکند؛ ۴. هر کاری بکند، بدون پاداش خواهد بود؛ ۵. دعایش مستجاب نخواهد شد؛ ۶. برای وی بهره ای از دعای صالحین نخواهد بود. 

سه عذاب هنگام مرگ: ۷.خوار و ذلیل میمیرد؛ ۸و۹. گرسنه و تشنه جان خواهد داد، به طوریکه اگر از همه ی نهرهای دنیا به او آب داده شود، تشنگی او برطرف نخواهد شد؛ 

سه عذاب در قبر: ۱۰. خداوند فرشته ای را برمیگزیند تا آسایش او را در قبر سلب نماید؛ ۱۱. قبرش را تنگ گرداند؛ ۱۲.قبرش تاریک خواهد بود؛  سه عذاب در قیامت: ۱۳. ملکی او را به سوی موقف حساب می کشاند، در حالیکه مردم او را مینگرند؛ ۱۴. حسابرسی او در قیامت سخت خواهد بود؛ ۱۵. خداوند با نظر رحمت به او نمی نگرد، و او را از گناه پاک نمی کند و برای او عذاب دردناک است.



موضوعات مرتبط: فرهنگی و مذهبیتربیتی

برچسب‌ها: مردان و زنانی که به نمازشان" اهمیت نمیدهند
[ یک شنبه 13 مرداد 1398 ] [ 17:22 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

روش های پیشنهادی تدریس قرآن

 حتی الامکان از فایل صوتی استفاده شود . ترتیل و صدای زیبای فایل صوتی در ایجاد علاقه و انگیزه موثر است 

خود معلم نیز صوت زیبا و روان را در قرائت رعایت کند  در ارزشیابی اهداف اصلی که همان علاقه مندی به قرآن و درست خواندن آن می باشد را مدنظر قرار دهید به هیچ عنوان حفظ معنی آیات و لغات منظور نظر نمی باشد  قسمت انس با قرآن به عنوان تکلیف به دانش آموز داده می شود و در جلسه بعد بررسی شود

برنامه های متنوع و زیبا نیز برای قرآن داشته باشید مثل تحقیق ، نقاشی های قرآنی ، خوشنویسی و نمایش قصه های قرآنی و...  سعی کنید در هر جلسه هر دانش آموز حتی یک سطر از درس قبل را روانخوانی کند تا دوره و رفع اشکال شود  به صورت داوطلبی در مورد پیام قرآنی جلسه قبل صحبت کنید 

قبل از بازکردن کتاب قرآن امسال درباره این که قرآن اصلا چگونه کتابی است و احترام و داشتن وضو هنگام قرائت صحبت شود  فقط با خواندن اکتفا نکنید طوری تدریس کنید که کلاس قرآن جذاب باشد و هر بار با انگیزه ای جدید درس را شروع کنید  پیش خوانی داشته باشید یعنی از دانش آموزان بخواهید آیاتی که مشخص کرده اید را به آرامی برای خود و بعد برای نفر کناری آهسته بخوانند  بعد شروع روان خوانی بروید یعنی هر دانش آموز سطر را بلند و شمرده بخواند اگر اشتباه می خواند به او فرصت دهید و هدایت کنید 

در ابتدا اگر تسلط ندارد اجازه دهید حروف را با رعایت اعراب بصورت بخش بخش (آدم آهنی ) بخواند بعد از تمرین و تسلط روان تر خواهد خواند  نوار قرآنی استفاده شود و بچه ها با دقت و تمرکز به خطوط آیه ها به نوار گوش دهند  در هر درس روی پیام قرآنی امروز کنید درمورد تصاویر و مفهوم پیام صحبت کنید و مصادیق آن را در زندگی بیان کنید نقاشی و خوشنویسی نیز از کارهای پیشنهادی تدریس پیام قرآنی می باشد  پیشنهاد می شود در جلسه بعدی پیام قرآنی جلسه قبل به همراه معنی پای تابلو نوشته شود و همخوانی شود  قصه های قرآن به جهت آشنایی بیشتر با خداشناسی و قرآن و ایجاد علاقه می باشد با تدریس بصورت نمایش و پخش انیمیشن آن را جذاب تر کنید  در مورد مشکلات روانخوانی صبر و حوصله کنید کلاس را حتما ساکت کنید عجله و شتابزدگی : دعوت به آرامش و دقت به حروف و اعراب کنید خجالت : با برخورد مناسب و تشویق و خوشرویی و قطع نکردن قرائت دانش آموز خجالتی میتوان به اون اعتماد به نفس داد ناتوانی در وصل : از او بخواهید ابتدا بخش بخش و با دقت بخواند در مورد بچه هایی که لکنت دارند خیلی صبر و حوصله کنید و هرگز خودتان یا بچه ها ادامه کلمه را نگویید که برای او بدترین نوع سرکوب است.



موضوعات مرتبط: قرآن و عترتمعلمانه

برچسب‌ها: روش های پیشنهادی تدریس قرآن
[ یک شنبه 13 مرداد 1398 ] [ 17:14 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

شعرماهواره

از زبان ماهواره خطاب به همه مسلمانان 

من ماهواره هستم، بی سود و با زیانم من دشمنی برای، هر پیر و هر جوانم هم دشمن حجابم، هم دزد اعتقادم در یک کلام بنده، گندابی از فسادم چون غافلید از من، برخویشتن ببالم من را که می شناسید؟ ابزار ابتذالم با آن که من شما را، مسرور و شاد سازم نسل جوان تان را، بی اعتقاد سازم هستم سلاح دشمن، نامرئی است تیرم از مرد و زن حیا را، با یک نگه بگیرم با من سپاه دشمن، آید به قلب خانه زان پس ز دین و ایمان، آتش کشد زبانه هر جا که بنده باشم، آن جا حیا نباشد بنیان خانواده، با من ز هم بپاشد

هرکس خرید من را، بی غیرتش نمودم ایمان و دین او را، آهسته من ربودم در هر کجا که اینک، بازار بنده داغ است نقش حضور بنده، افزایش طلاق است کانون خانواده، صد شکر گر که گرم است گر نیست پس بدانید، این کارِ جنگ نرم است باید که بود آگاه، باید بصیرت افزود تا جنگ نرم دشمن، ما را نکرده نابود

ای عاشق ولایت، ای جان نثار رهبر امری نما به معروف، نهیی نما ز منکر در هر کلام رهبر، صدها اشاره باشد اینک اشاره او، "دجال واره" باشد وقت عمل رسیده، تا کی فقط نظاره؟ از ما به سر دویدن، از او به یک اشاره با ماهواره اکنون، پهن است دام شیطان از او مباش غافل، ای شیعه، ای مسلمان تخریب مهدویت، دستور کار آن است شد دشمن ولایت، هرکس دچار آن است کاری نکوست "زائر"، امحاء ماهواره در کار خیر هم نیست، حاجت به استخاره ای دوست "عزم ملی"، همواره چاره سازست بهر نجات "فرهنگ"، باب "جهاد" باز است ما پیرو ولایت،

از نسل آفتابیم تا صبح وصل مهدی(عج) سرباز انقلابیم چندین هزار لاله، تقدیم یار کردیم حاشا پس از شهیدان، بی بند و بار گردیم  تذکر لسانى وظيفه همگانى



موضوعات مرتبط: فرهنگی و مذهبی

برچسب‌ها: شعر_ماهواره
[ یک شنبه 13 مرداد 1398 ] [ 17:9 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

عکس یادگاری با برخی از اعضای صالحین سیدالشهدا در پارک.

[ پنج شنبه 26 ارديبهشت 1398 ] [ 16:24 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

هدف از خواندن قرآن و حفظ آن چيست؟

هدف از خواندن قرآن و حفظ آن چيست؟

هدف از خواندن قرآن و حفظ آن چيست؟

هدف از خواندن قرآن، هدايت شدن و رسيدن به سعادت دنيوى و اخروى است. خواندن و حفظ قرآن نتايج بسيارى دارد كه ما تنها بخشى از آن را ذكر مى‌كنيم. الف) تدبر و تفكر در قرآن: يكى از هدف‌هاى يادگيرى و حفظ قرآن، تدبر در آن است. قرآن كريم خطاب به پيامبر اكرم(ص) مى‌فرمايد: «كتابى مبارك بر تو فرو فرستاديم تا در آياتش تدبر (و‌انديشه) كنند و خردمندان از آن پند گيرند».[38] ب) تبرك به قرآن و به دست آوردن ثواب: در اين مورد تشويق‌ها و تأكيدهاى فراوانى از معصومين(ع) رسيده است: 1. امام صادق(ع): «قرآن عهد خداوند و فرمان اوست بر خلقش، پس بر مسلمان شايسته است در اين عهد خداوند نظر كند و روزى پنجاه آيه از آن را بخواند».[39] 2. امام‌صادق(ع): «براى مؤمن سزاوار است قبل از مرگ، قرآن را فرا گيرد يا در كار ياد گرفتنش باشد».[40] 3. امام‌صادق(ع): «هركس قرآن را از روى [متن عربى] آن قرائت كند، نور‌چشمش زياد مى‌شود‌...».[41] ج) عمل كردن به قرآن: امام صادق(ع) فرمود: «حافظ قرآن كه به آن عمل كند، در آخرت با فرشتگان پيام‌آور و نيك رفتار خداوند[ هم‌نشين] است».[42] آيا با توسل به قرآن مجيد مى‌توانيم معنويت را در وجودمان بارور كنيم; به‌نحوى كه بتوانيم به مراحل بالاى كمال و تزكيه نفس برسيم؟ خداوند متعال مى‌فرمايد: (ونُنَزِّلُ مِنَ القُرءانِ ما هُوَ شِفاءٌ ورَحمَةٌ لِلمُؤمِنين); و ما آن‌چه را براى مؤمنان مايه درمان و رحمت است، از قرآن نازل مى‌كنيم...‌.[43] خداوند متعال قرآن را شفاى آن‌چه در دل‌ها و افكار است و نيز شفاى بيمارى‌هاى جسمانى، معرفى فرموده است. ذات قرآن شفاست و هرگز مرضى در آن راه نمى‌يابد. اگر شخصى به قرآن مراجعه كرد، بدون شفا و درمان باز نمى‌گردد; چنان‌كه حضرت‌على(ع) مى‌فرمايد: «از اين كتاب بزرگ الهى و آسمانى براى بيمارى‌هاى خود شفا و براى حل مشكلاتتان يارى بطلبيد، چون در اين كتاب، درمان بزرگ‌ترين دردهاست‌...».[44] هر كس به محضر قرآن شرفياب شود و آن را بفهمد و بپذيرد و عمل كند، به‌طور قطع مرض‌هاى درونى‌اش از بين مى‌رود. افزون بر اين، قرآن كريم در مقام پيش‌گيرى مرض نيز با بيانى رسا و متين سعى مى‌كند تا انسان‌ها به امراض فكرى و قلبى دچار‌نشوند. قرآن مجيد، هم ضعف‌ها و مرض‌هايى را كه مربوط به حكمت نظرى است، با برهان شفا مى‌دهد و هم بيمارى‌هايى را كه مربوط به حكمت عملى است، با تهذيب و تصفيه دل، بهبود مى‌بخشد. قرآن كريم تمام بيمارى‌هاى اعتقادى و اخلاقى انسان را درمان مى‌كند: جهل را كه بدترين بيمارى درونى است، با علم و شك را با يقين، اندوه را با آرامش، ترس را با اميد، اضطراب را با عزم و‌... برطرف مى‌سازد; هم‌چنين قرآن‌كريم امراض جسمانى را شفا مى‌دهد; چنان‌كه در روايات امامان معصوم(ع) بدان اشاره شده است.[45] بنابراين، انسان با تلاوت و اُنس با قرآن و تفكر و تدبر و سپس عمل به دستورهاى آن مى‌تواند شفاى امراض درونى و حتى جسمى خود را بگيرد.[46]



موضوعات مرتبط: قرآن و عترتفرهنگی و مذهبی

برچسب‌ها: هدف از خواندن قرآن و حفظ آن چيست؟
[ پنج شنبه 26 ارديبهشت 1398 ] [ 16:19 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

زندگىِ ما چگونه و به چه علت با خواندن قرآن زيبا مى‌شود؟

زندگىِ ما چگونه و به چه علت با خواندن قرآن زيبا مى‌شود؟

 

اگر ما به آثار خواندن قرآن توجه و قرآن را مانند دوستى در زندگى انتخاب كنيم، آياتش را بخوانيم و در معانى آسمانى‌اش تفكر كنيم، پس از مدتى زندگى‌مان سرشار از نور، روشنايى، طراوت و زيبايى خواهد شد. ما در نيايشى پيش از تلاوت قرآن از خدا مى‌خواهيم: «خدايا! رغبت مرا به قرآن افزون گردان و آن را مايه روشنايى ديده و درمانِ بيمارى‌هاى دل و از بين رفتن غم‌و‌اندوه من قرار ده. خدايا! زبانم را به خواندن قرآن بيارا و چهره‌ام را با آن زيبا، بدنم را با آن قدرتمند و ترازوى اعمالم را سنگين كن». و در نيايشى كه هنگام ختم قرآن مى‌خوانيم، به خداوند مى‌گوييم: «خدايا! قرآن را در دنيا همراه ما، در گور انيس ما، در قيامت شفاعت كننده ما، بر پُل صراط مايه روشنايى، در بهشت هم‌نشين، در برابر آتش دوزخ پوشش و براى اجراى كارهاى نيك، راهنماى ما قرار ده».[25] آيا قرآن براى تمامى امور زندگى به درد ما مى‌خورد؟ قرآن براى همه امور زندگى انسان پيام دارد; خود مى‌گويد: (ونَزَّلنا عَلَيكَ الكِتـبَ تِبيـنـًا لِكُلِّ شَىء);[26] ما قرآن را كه براى هر چيز بيانى است بر تو نازل كرديم. در جاى ديگر مى‌گويد: (ما فَرَّطنا فِى الكِتـبِ مِن شَىء);[27] ما هيچ چيز را در اين كتاب فروگذار نكرديم. از آن‌جا كه قرآن، مشعل نور و كتاب هدايت است، پرتو نورش را تا آن‌جا كه مى‌خواهد هدايت كند، مى‌تاباند. البته اين به آن معنا نيست كه ما از قرآن انتظار داشته باشيم راه هواپيماسازى يا كشف بيمارى‌هاى سخت و ساختن موشك‌هاى قاره‌پيما را نيز آموزش دهد، زيرا قرآن، كتابِ آموزش هواپيماسازى يا موشك‌سازى و يا... نيست، امّا در همه اين زمينه‌ها حرف‌هايى براى گفتن دارد. اولين سوره‌اش انسان‌ها را به خواندن دعوت مى‌كند: (اقرأ باسم ربّك). گرفتارى بزرگ انسانِ امروز، نداشتن و يا ساختن سلاح‌هاى پيشرفته نيست; گرفتارى بزرگ او آن است كه نمى‌داند از اين ابزارها چگونه استفاده كند. قرآن راه درست استفاده كردن از همه امكانات و ابزار زندگى را به انسان مى‌آموزد. به او مى‌آموزد كه با كشف آهن، آن را در راه منافع مردم به كار گيرد: (واَنزَلنَا الحَديدَ فيهِ بَأسٌ شَديدٌ ومَنـفِعُ لِلنّاسِ);[28] ما آهن را آفريديم كه در آن نيروى سخت و منافعى براى مردم وجود دارد، نه در راه نابودى و كشتار آنان: (ولا تَقتُلُوا النَّفسَ الَّتى حَرَّمَ اللّه...);[29] و كسى را كه خداوند كشتن آن را حرام شمرده نكشيد. اگر از آغاز تا پايان به آيات و سوره‌هاى قرآن نظرى بيفكنيم، خواهيم ديد كه قرآن، بهترين شيوه‌ها را براى زندگى دنيايى همراه با سعادت به انسان‌ها نشان داده است. زندگى همراه با عزت، سربلندى، برادرى و بزرگوارى، نه همراه با ظلم و بيداد و ستم. مى‌گويند: قرائت قرآن يكى از واجبات است و بايد قرآن را خواند. ما هم مى‌خوانيم، ولى چرا حال ما كه قرآن مى‌خوانيم با آن كسى كه نمى‌خواند فرقى نمى‌كند؟ من كه قرآن مى‌خوانم در امتحانات خود موفق مى‌شوم و آن هم كه قرآن نمى‌خواند، در امتحانات خود موفق مى‌شود، پس چه فايده‌اى دارد؟ خداوند متعال مى‌فرمايد: (فَاقرَءواْ ما تَيَسَّرَ مِنَ القُرءان);[30] هر چه از قرآن ميسّر مى‌شود بخوانيد. قرآن، كتاب الهى و وسيله نجاتى است كه از طرف خداوند براى هدايت و تكامل انسان‌ها نازل شده است، تا آن را بخوانند و بفهمند و با عمل به دستورهايش رستگار و سعادت‌مند شوند. بايد توجه كرد هر عملى اثر خاصى دارد. خواندن و انس با قرآن آثار فراوانى در انسان دارد و باعث رشد معنوى و بركت و موفقيت بيشتر در كارهاى وى مى‌شود و در نهايت، به بهترين راه هدايت مى‌شود، ولى اثر آن قبول شدن در امتحان نيست و اين‌گونه نيست كه هر كس قرآن نخواند در امتحان قبول نشود. قبول شدن در امتحان اثر و ثمره سعى و تلاش و كوشش انسان است. هر كس سعى و تلاش كند، درسش را خوب بخواند، امتحان را خوب پاسخ بدهد، قبول خواهد شد و هر كس تنبلى كند و درسش را نخواند در امتحان موفق نخواهد شد; چنان‌كه خداوند مى‌فرمايد: (واَن لَيسَ لِلاِنسـنِ اِلاّ ما سَعى * واَنَّ سَعيَهُ سَوفَ يُرى);[31] و اين‌كه براى آدمى پاداشى جز آن چه با كوشش خودش انجام داده نخواهد بود * و البته انسان پاداش سعى و عمل خودش را به زودى خواهد ديد. بنابراين شما كه قرآن مى‌خوانيد، از بركات و آثار خاص آن بهره مى‌بريد كه هزاران‌بار ارزشمندتر از قبولى در امتحان و مانند آن است، در حالى كه آن‌ها كه از قرائت قرآن محرومند از اين آثار و بركات بى‌نصيبند. آيا با خواندن قرآن مى‌توانم در درس‌هايم موفق بشوم؟ با توجه به اين‌كه داشتن حافظه قوى براى موفقيت در درس‌ها مؤثر است، خواندن قرآن[32] و حفظ آن هم يكى از عوامل تقويت حافظه به شمار مى‌رود. پس خواندن و حفظ قرآن، خود باعث موفقيت در درس‌ها مى‌شود; چنان كه تجربه دانش‌آموزان قارى و حافظ قرآن هم اين مطلب را تأييد مى‌كند. بايد توجه داشت كه خواندن وحفظ قرآن نبايد فرد را از تلاش و كوشش در درس‌ها باز دارد، بلكه بايد با برنامه‌ريزى منظم، هم به كارهاى قرآنى و هم به كارهاى درسى‌برسد. الف) چه سوره‌اى را بهتر است براى اموات بخوانيم؟ ب) چگونه نيت كنيم؟ ج) آيا مى‌توان ثواب خواندن قرآن را به روح مقدس يكى از چهارده معصوم(ع) هديه كرد؟ الف) خواندن هر سوره‌اى از قرآن براى مردگان مفيد و داراى ثواب است، ولى امامان معصوم(ع) فرموده‌اند: بهتر است كه سوره‌هاى: «الرحمن»، «يس»، «جمعه»، «قدر»، «معوّذتين» (ناس و فلق)، «اخلاص»، «مُلك» و يا «آية‌الكرسى» و‌... خوانده‌شود.[33] ب) هنگام خواندن قرآن براى شخصى كه از دنيا رفته، همين كه نيت كنيد براى او مى‌خوانم كافى است. اگر شخصى قرآن را براى ثواب بردن خودش تلاوت مى‌كند، بايد به قصد قربت و نزديك شدن به خداوند باشد و اگر براى كسى ديگر و به نيابت از شخص مرده مى‌خواند و مى‌خواهد ثواب قرائت را به روح اموات هديه كند، باز قصد قربت به خداوند متعال لازم است. به اين ترتيب كه قرآن را به قصد قربت به خداوند‌متعال تلاوت كند و ثواب آن را به روح اموات هديه نمايد.[34] ج) بله، مى‌توان ثواب قرآن و اعمال خير و نيك را به روح مقدس پيشوايان معصوم(ع) هديه نمود و اين كار موجب مى‌شود ثواب عمل، چند برابر شود. آيا مى‌شود معناى قرآن را به جاى خود قرآن خواند و آيا ثواب آن دو يكى است؟ اگر بخواهيم از علوم و معارف بى‌كران قرآن بهره ببريم، شايسته است به ترجمه و تفسير آن توجه كنيم، تا در پرتو نور معارف الهى و عمل به آن‌ها اجر و ثواب دنيايى و آخرتى را نصيب خود گردانيم. بايد بدانيم كه خواندن متن عربى قرآن، ثواب ويژه دارد و خواندن ترجمه قرآن، جاى آن را نمى‌گيرد. يكى از مسائلى كه در قرآن و روايات پيشوايان معصوم، مورد تأكيد فراوان قرار گرفته، خواندن و تلاوت قرآن كريم است و اين عمل، يكى از سنت‌هاى حسنه‌اى است كه علما و اوليا و بزرگان دين در طول تاريخ اسلام، به آن اهميت زيادى داده و بر آن تأكيد كرده‌اند; گو اين‌كه خواندن قرآن، سخن گفتن با پروردگار و شنيدن سخنان حضرت ذوالجلال است كه نه تنها ثواب و اجر دارد، بلكه زنگار را از دل‌ها زدوده، قلب‌ها را احيا و از فحشا و منكر منع مى‌كند. هر چند حقّ تلاوت، منحصر به خواندن نمى‌شود، امّا خواندن و عمل كردن مكمل يك‌ديگرند. و اگر عمل كردن و حتى خواندن معناى آن، همراه با تلاوت نباشد، قلب انسان به تدريج مى‌ميرد و يا مانند آهن زنگ مى‌زند. در آيه‌اى از قرآن (إنّ الّذين يتلون كتـب اللّه و أقاموا الصّلوة...) خواندن كتاب خدا مقدم بر نماز و زكات و انفاق آمده است. اميرمؤمنان(ع) يكى از صفات پرهيزكاران را تلاوت قرآن شمرده است.[35] پيامبر اكرم(ص) فرموده‌اند: برتو باد به خواندن قرآن، چرا كه خواندن قرآن، كفّاره گناهان و نگهدارى از آتش و امان از عذاب آخرت است».[36] در خود قرآن، با الفاظ مختلف به خواندن قرآن دستور داده شده; براى مثال: (فاقرءوا ما تيسّر منه); آن چه مى‌توانيد از آيات قرآن را بخوانيد.[37]



موضوعات مرتبط: قرآن و عترتفرهنگی و مذهبیحلقه صالحین اعضای حلقه صالحین

برچسب‌ها: زندگىِ ما چگونه و به چه علت با خواندن قرآن زيبا مى‌شود؟
[ پنج شنبه 26 ارديبهشت 1398 ] [ 15:56 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

حلقه قرآنی سیدالشهدا (فضیلت و ثواب قرآن خواندن)

حلقه قرآنی سیدالشهدا

حلقه قرآنی سیدالشهدا

اهميت و فضيلت قرائت قرآن تا چه اندازه است؟

براى قرائت قرآن، در كلمات گهربار پيشوايان معصوم(ع) فضايل و آثارى بيان شده كه موجب رشد و پرورش روح و روان آدمى مى‌شود. همين فضايل و آثار باعث‌گرديده كه تلاوت و قرائت قرآن از اهميت بسيارى برخوردار باشد. اكنون به برخى از اين فضايل و آثار اشاره مى‌كنيم: 1. سعادت‌مندى: پيامبر اكرم(ص) مى‌فرمايد: «اگر زندگى سعادت‌مندان و مرگ شهدا و نجات در روز جزا و امنيت در روز هراس و نور در روز ظلمت و سايبان در روز حرارتِ شديد و سيراب شدن در روز عطش و ارزش و سنگينى در روز سبكى اعمال را مى‌خواهى، پس قرآن را مطالعه كن، چرا كه قرآن يادآور خداى رحمان و حافظ از شيطان و عامل برترى در ترازوى اعمال است».[1] در حديث ديگر مى‌فرمايد: «هر كس قرآن بخواند، گويى به مرتبه پيامبرى رسيده است، جز آن كه بر او وحى نمى‌شود!».[2] 2. بارورى ايمان: اميرمؤمنان على(ع) فرمودند: «بارورى و رشد ايمان با قرآن خواندن به دست مى‌آيد».[3] 3. استجابت دعا: امام حسن مجتبى(ع) فرمود: «هر كس قرآن بخواند ـ بلافاصله يا با كمى تأخير ـ دعايش مستجاب خواهد‌شد».[4] 4. نورانيت و افزودن خير و بركت خانه: پيامبراكرم(ص) فرمود: «خانه‌هايتان را با تلاوت‌قرآن نورانى كنيد و آن‌ها را هم‌چون يهود و نصارا ـ كه نماز و عبادت را در خانه‌ها تعطيل كرده، تنها در كنيسه و كليسا انجام مى‌دهند ـ به گورستان تبديل نكنيد. هنگامى‌كه در خانه‌اى زياد قرآن خوانده شود، خير و بركت آن فزونى يابد و اهل خانه مدت‌ها از آن لذت خواهند برد و همان‌گونه كه ستارگان براى زمينيان مى‌درخشند، [اين خانه] نيز براى آسمانيان مى‌درخشد».[5] 5. غفران گناهانِ پدر و مادر: امام صادق(ع) مى‌فرمايد: «خواندن قرآن از روى مصحف، عذاب پدر و مادر را سبك مى‌كند، گرچه كافر باشند».[6] 6. افزايش مدّت بينايى: امام صادق(ع) فرمود: «هركس قرآن را از رو [با نگريستن بر آيات] بخواند، از بينايى‌اش براى مدت طولانى لذت خواهد برد».[7] 7. آميخته شدن قرآن با گوشت و خون قارى: امام صادق(ع) فرمود: «هر جوان مؤمنى كه قرآن بخواند، قرآن با گوشت و خونش آميخته خواهد شد».[8] 8. صفاى دل: پيامبراكرم(ص) فرمود: «بدون شك اين دل‌ها زنگار مى‌گيرند; هم‌چنان كه آهن زنگ مى‌زند. عرض شد: صيقل آن به چيست؟ فرمود: قرائت قرآن».[9] 9. بهترين عبادت: پيامبر(ص) فرمود: «بهترين عبادتِ امتِ من، تلاوت قرآن است».[10] 10. بخشش گناهان، نوشته شدن حسنه و پاك شدن گناهان.[11]



موضوعات مرتبط: قرآن و عترتفرهنگی و مذهبیحلقه صالحین اعضای حلقه صالحین

برچسب‌ها: حلقه قرآنی سیدالشهدا
[ پنج شنبه 26 ارديبهشت 1398 ] [ 15:38 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

نماز جماعت مدرسه سیدالشهدا...

نماز جماعت مدرسه سیدالشهدا...

نماز جماعت مدرسه سیدالشهدا...

همراه با پرسش و پاسخ و کارت های امتیازی و اهدای جوایز...



موضوعات مرتبط: قرآن و عترتتربیتیحلقه صالحین اعضای حلقه صالحین

برچسب‌ها: نماز جماعت مدرسه سیدالشهدا
[ پنج شنبه 26 ارديبهشت 1398 ] [ 15:21 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

حلقه صالحین سیدالشهدا(ع)با محوریت قرآن کریم.

[ پنج شنبه 26 ارديبهشت 1398 ] [ 15:8 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

طرح رو و پشت کارت مسئولیت حلقه صالحین.

[ دو شنبه 12 فروردين 1398 ] [ 21:32 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

عکس پایان سال97 با برادران بسیجی .

[ دو شنبه 12 فروردين 1398 ] [ 21:28 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

تعدادی از اعضای صاتلحین در مناسبت دهه فجر فاطمی

[ پنج شنبه 18 بهمن 1397 ] [ 18:7 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

سخنرانی دکتر رفیعی به مناسبت دهه فاطمیه در مسجد امام حسن(ع)

[ پنج شنبه 4 بهمن 1397 ] [ 22:55 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

عکس یادگاری دهه فاطمیه با برادران بسیجی

[ پنج شنبه 4 بهمن 1397 ] [ 22:44 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

بهترین مردم از منظر پیامبر(ص) و معصومین(ع)

[ جمعه 28 دی 1397 ] [ 14:3 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

نشست موضوعی انسان شناسی از خلقت انسان

نشست موضوعی انسان شناسی از خلقت انسان

نشست موضوعی انسان شناسی از خلقت انسان

 ویژگی ها و خصوصیات یک انسان خوب و مومن را امام صادق(ع) این گونه بیان می فرماید: «ویژگی مؤمن این است که او: در دین نیرومند، در نرمی محتاط، در یقین با ایمان، در فهمیدن حریص، در هدایت با نشاط و در پایداری نیکوکار و به هنگام شهوت، چشم پوش، در بردباری دانا، در هنگام مدارا سپاسگزار، در حق سخاوتمند، در ثروتمندی میانه رو، در دوران تنگدستی آراسته، به هنگام قدرت عفوکننده، در پند و خیرخواهی فرمانبردار، در رغبت پرهیزکار، در جهاد حریص، در عین مشغولیت نمازگزار، در سختی شکیبا، در پیشامدها با وقار، در ناملایمات بسیار شکیبا، در رفاه سپاسگزار است، او غیبت نمی کند، تکبّر نمی ورزد، ستم نمی کند، اگر به او ستمی شد، شکیباست و پیوند خویشاوندی را قطع نمی کند، او نه سست است نه بد خلق و نه خشن، چشمش از او پیشی نمی گیرد (یعنی در اختیار اوست) و شکمش او را رسوا نمی سازد و آلت جنسی اش بر او چیره نمی شود، به مردم حسد نمی ورزد، افترا نمی بندد، بیهوده خرج نمی کند و اسراف نمی نماید، بلکه همواره میانه رو است، ستمدیده را یاری می کند و به تهی دستان دلسوزی و ترحّم می کند، جانش از او در زحمت و مردم از او در آسایشند، به عزّت و شکوه دنیا رغبتی ندارد و از درد آن بی تابی نمی کند، مردم دارای خواسته هایی هستند که بدان روی می آورند و خواسته ای دارد که بدان مشغول است. در بردباری او کاستی دیده نمی شود و در رأی او سستی نیست و در دینش تباهی نیست، هر که با او مشورت کند او را راهنمایی می کند و هر که از او کمک بطلبد یاریش می کند، او از باطل، دشنام و نادانی گریزان است.»

نشست موضوعی انسان شناسی از خلقت انسان

نشست موضوعی انسان شناسی از خلقت انسان

نشست موضوعی انسان شناسی از خلقت انسان



موضوعات مرتبط: پایگاه بسیجحلقه صالحین

برچسب‌ها: نشست موضوعی انسان شناسی
[ جمعه 21 دی 1397 ] [ 19:21 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

اعضای حلقه صالحین

[ پنج شنبه 6 دی 1397 ] [ 19:36 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

نشست دوم موضوعی خداشناسی

 نشست دوم موضوعی خداشناسی

گفتگو با خدا ... خدا : بنده ي من نماز شب بخوان و آن يازده رکعت است . بنده : خدايا ! خسته ام ، نمي توانم . خدا : بنده ي من ، دو رکعت نماز شفع و يک رکعت نماز وتر بخوان . بنده : خدايا ! خسته ام برايم مشکل است نيمه شب بيدار شوم . خدا : بنده ي من قبل از خواب اين سه رکعت را بخوان . بنده : خدايا ! سه رکعت زياد است . خدا : بنده ي من فقط يک رکعت نماز وتر بخوان . بنده : خدايا ! امروز خيلي خسته ام ! آيا راه ديگري ندارد ؟ خدا : بنده من قبل از خواب وضو بگير و رو به آسمان کن و بگو يا الله . بنده : خدايا ! در رختخواب هستم اگر بلند شوم خواب از سرم مي پرد ! خدا : بنده ي من همانجا که دراز کشيده اي تيمم کن و بگو يا الله . بنده : خدايا ! هوا سرد است ! نميتوانم دستانم را از زير پتو در بياورم . خدا : بنده ي من در دلت بگو يا الله ما نماز شب برايت حساب ميکنيم . بنده اعتنايي نمي کند و مي خوابد . خدا : ملائکه ي من ! ببينيد من آنقدر ساده گرفته ام اما او خوابيده است چيزي به اذان صبح نمانده ، او را بيدار کنيد دلم برايش تنگ شده است امشب با من حرف نزده . ملائکه : خداوندا ! دوباره او را بيدار کرديم ، اما باز خوابيد . خدا : ملائکه ي من در گوشش بگوييد پروردگارت منتظر توست . ملائکه : پروردگارا ! باز هم بيدار نمي شود ! خدا : اذان صبح را مي گويند هنگام طلوع آفتاب است اي بنده ي من بيدار شو نماز صبحت قضا مي شود خورشيد از مشرق سر بر ميآورد . ملائکه : خداوندا ! نمي خواهي با او قهر کني ؟ خدا : او جز من کسي را ندارد ... شايد توبه کرد ... بنده ی من تو به هنگامی که به نماز می ایستی من آنچنان گوش فرا میدهم که انگار همین یک بنده را دارم و تو چنان غافلی که گویا صد ها خدا داری .



موضوعات مرتبط: فرهنگی و مذهبی پایگاه بسیجحلقه صالحین اعضای حلقه صالحین

برچسب‌ها: نشست دوم موضوعی خداشناسی
[ دو شنبه 3 دی 1397 ] [ 20:38 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

نشست موضوعی خداشناسی

نشست موضوعی خداشناسی

آیا شناخت خدا براى بشر ممکن است؟ تا چه حدى و ارزش این شناخت چقدر است؟ خدایا وجود تو را احساس میکنم و تو را بسیار نزدیک میابم و هر وقت بتو نیاز داشته باشم تو را یاریگر و حمایت کننده و نزدیک میبینم چرا که هر وقت اراده میکنم میتوانم تو را بیاری بطلبم . خدایا تو را بی نیاز میبینم و همه مخلوقات را به تو نیازمند میابم چرا که بی نیاز مطلق میتواند نیاز نیازمند را بدون چشمداشت بر طرف نماید خدایا اگر این دنیا با اتفاق بوجود آمده بود باید در هر لحظه اتفاقی نیز آنرا از بین میبرد و از این موضوع پی میبرم نگهبان و حفاظت کننده ای هست . خدایا تو هستی که به آسمانها و زمین نظم دادی و بقدرت خود آنها را مسخر گردانیدی تا از قلمرو نظم حکومت پروردگارشان تعدی ننمایند و این مشخص میکند که خالق این خلقت حکیم است و این جهان را بی جهت خلق ننموده است خدایا تو مخلوقات را خلق کردی و در آنها نیاز مخصوص به خودشان را قراردادی و به هر کدام راه بر طرف کردن نیازشان را الهام کردی و این نشان میدهد تو مدیر و مدبری و تو رب العالمینی خدایا تو پیامبران را فرستادی تا بندگانت را راهنمائی کنند و به آنها کتاب دادی تا بندگانت از گمراهی نجات پبدا کنند و بر آنها حجت قرار دادی و این نشان میدهد تو راهنما و راهگشای مخلوقاتی خدایا زمین هیچگاه از حجت تو خالی نبوده و تو آسمان را حفظ کردی که بر زمین نیاید و زمین راحفظ کردی که رام باشد و آسمان را حفظ کردی تا بر زمین سنگ نبارد و چگونه زمین تو از حجت تو خالی باشد در حالی که امورات خلق را رها نکرده ای و دلیل حکومت مطلق تو بر زمین بهترین بندگانت و اشرف مخلوقاتت بوده اند خدایا تو آب را گوارا قرار دادی و برای زندگی بشر در دسترس او قراردادی و اگر اراده میکردی(بواسطه گناهان بندگانت) که بجز این باشد کسی توان شکایت از خواست و اراده تو را نداشت و تو همان کریم و نعمت بخش و رزاق بی منتی خدایا تو اقوام گذشته را به خشم خود فرا گرفتی و این نشان میدهد به امور و خوب و بد مردم حکومتت بی تفاوت نیستی و تو قهار و منتقمی خدایا راههای شناخت تو به اندازه تنوع نعمت و خلقت تو بسیارند ، خدایا به بهترین راه ها و مستقیمترین راهها ما را بسوی خودت راهنمائی کن و زندگیمان را همراه غفلت قرار نده و پایان کارمان را ندامت قرار نده و قبرمان را در عذاب و سختی قرار نده و قیامت و حشرمان را با حسرت قرار نده و حسابمان را موجب خجالتمان قرار نده و میزانمان را موجب محکومیتمان قرارنده و صراطمان را جایگاه لغزشمان مگردان و از عذاب جهنم حفظمان کن و به نعمت بهشتت متنعمان گردان برحمتک یا ارحم الراحمین .



موضوعات مرتبط: فرهنگی و مذهبیمعلمانهحلقه صالحین اعضای حلقه صالحین

برچسب‌ها: نشست موضوعی خداشناسی
[ پنج شنبه 29 آذر 1397 ] [ 23:38 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

جلسه انس با قرآن در مسجد امام حسن مجتبی(ع)

[ جمعه 23 آذر 1397 ] [ 20:51 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

موضوعات حلقه صالحین شهید حججی

[ پنج شنبه 22 آذر 1393 ] [ 23:33 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

فعالیت این جلسه:

معرفی موضوعات هفتگی و معرفی مسئولیتها و نحوه انجام آن توسط متربیان حلقه...



موضوعات مرتبط: قرآن و عترت پایگاه بسیجحلقه صالحین اعضای حلقه صالحین
[ پنج شنبه 22 آذر 1397 ] [ 23:25 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

مسئولیتهای موضوعی حلقه صالحین

[ پنج شنبه 22 آذر 1397 ] [ 23:21 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

نشست دوم حلقه صالحین شهید محسن حججی

نشست دوم حلقه صالحین شهید محسن حججیموضوع:نظرخواهی از اعضا و ارائه پیشنهادات برای برگزاری هرجه بهتر حلقه صالحین...



موضوعات مرتبط: فرهنگی و مذهبی پایگاه بسیجحلقه صالحین

برچسب‌ها: نشست دوم حلقه صالحین شهید محسن حججی
[ چهار شنبه 14 آذر 1397 ] [ 23:42 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

تشکیل حلقه قرآنی و معرفتی در نماز خانه مدرسه

[ چهار شنبه 14 آذر 1397 ] [ 23:26 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

اولین نشست حلقه صالحین شهید محسن حججی در مسجد

اولین نشست حلقه صالحین شهید محسن حججی در مسجد

 

موضوع این جلسه:آشنایی با بسیج و تشکیلات آن.

 



موضوعات مرتبط: فرهنگی و مذهبی پایگاه بسیج اعضای حلقه صالحین

برچسب‌ها: اولین نشست حلقه صالحین شهید محسن حججی در مسجد
[ چهار شنبه 14 آذر 1397 ] [ 23:18 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

بازدید از موزه جنگ همدان

باغ موزه دفاع مقدس همدان همچون نگینی در گردشگری مذهبی - فرهنگی کشور می‌درخشد و از ابتدای بهره‌برداری تاکنون افراد بسیاری از اقشار مختلف مردم از این مرکز فرهنگی بازدید کردند و اکنون موزه پذیرای گردشگران است. این موزه با بهره‌گیری از تکنولوژی های مدرن و با همکاری مهندسانی از کشور کره شمالی در 6 فاز در یکی از خوش آب و هواترین مناطق همدان واقع در میدان قائم – ابتدای بلوار کولاب به بهره برداری رسیده و دو فاز باقیمانده آن در حال ساخت است. این مرکز فرهنگی هم اکنون در تمام روزهای سال پذیرای میهمانان و بازدید کنندگانی از سراسر استان های کشور و همچنین گردشگرانی از سایر کشورها در قاره های جهان بوده است. این موزه در مساحت 6 و نیم هکتاری و در 6 فاز طراحی شده که تاکنون چهار فاز آن به بهره برداری رسیده و دو فاز باقیمانده در انتظار تامین اعتبار برای تکمیل است. فاز نخست با پنج هزار متر مربع مساحت، شامل آمفی تئاتری با گنجایش160 نفر، ساختمان اداری به متراژ 2 هزار و 500 متر مربع و حرم شهید گمنام به مساحت 300 متر مربع است. در فاز دوم، موزه کلاسیک در سه هزار متر مربع، گالری بیان نقش نیروی هوایی، گالری ایثارگران، گالری جهاد سازندگی و عملکرد بسیج و سپاه ، چیدمان در 2 هکتار و گالری قرارگاه مقدم قبل از جبهه قرار گرفته است. فاز سوم نیز عبارت است از اجرا و طراحی محوطه بیرونی، اجرای صفه سرداران، صفه عاشورایی، کتیبه مقاومت، صفه ولایت برای تبیین نقش امام و رهبری، فضاسازی و نماسازی نمای بیرونی از سنگ گرانیت و خاکریز مقاومت و عروج که اسامی قریب به هشت هزار شهید به همراه تندیس عروج تعریف شده است. فاز چهارم نیز دریاچه مصنوعی در 6 هزار متر مربع، طراحی آبنمای موزیکال برای نمایش فیلم‌های دفاع مقدس بر پرده آبی به طول 40 متر و ارتفاع 20 متر، پخش موزیک‌های مرتبط با دفاع مقدس از طریق آب نما و اجرای حرکات موزون با موسیقی توسط ناظرهای الکترونیکی، حرکت آب و ایجاد مه سازی روی دریاچه و سکوهای نشیمن برای 2 هزار نفر را شامل می‌شود. در فاز پنجم ساخت پارک دفاع مقدس به مساحت 2 و نیم هکتار، برای افزایش فضای سبز و محیطی با نشاط برای عموم مردم با المان‌ها و اداوات سنگین و نیمه سنگین به جا مانده از ارتش عراق، استفاده از تندیس فرماندهان و رزمندگان نقش آفرین نیز طراحی شده است. فاز ششم شامل ساخت سراسر نما (پانوراما) به مساحت هزار مترمربع در استوانه‌ای به قطر 42 متر و ارتفاع 27 متر در سه طبقه است که در واقع جبهه واقعی خرمشهر از ابتدای شروع جنگ در این شهر تا پایان آن به شکل‌های مختلف طراحی و ترسیم می‌شود که تا کنون حدود 60 درصد از این فاز انجام گرفته است. فضای بیرونی موزه طبیعتی همراه با نمایش ادوات جنگی و آبنمای بی نظیر موزیکال در ابتدای ورود بازدید کننده با فضای عظیمی مواجه می‌شود که ابتدای ورود با تندیسها و سردیسهای فرماندهان جنگ تزیین شده که در سویی تانک عراقی و در سوی دیگر علاوه بر طبیعتی زیبا ادوات جنگی و ماشین آلات به کار برده شده در جنگ توسط عراق با استفاده از لوح نوشتههایی که در کنار هر وسیله قرار داده شده معرفی می‌شود. طرف دیگر دریاچه آبی که آبنمای موزیکال آن زبانزد مردم خوش ذوق همدانی است و در شب های جمعه و اعیاد با فرا رسیدن تاریکی شب از اتاق فرمان کنترل و هدایت می شود و با حرکات موزون آب با تصاویر مختلف در زمینه های دفاع مقدس، شهدا و غیره و همچنین نوای موسیقی به زیبایی جلوه نمایی می‌کند. قسمت های مختلف این فضا با مجسمه هایی تزئین شده که در بین آنها مجسمه آزادی، مجسمه مادر به هنگام بدرقه فرزندان به جبهه، هواپیما، لاله های سرخ و غیره با هنرنمایی فوق العاده چشم بیننده را به سمت خود جلب میکند.

 



موضوعات مرتبط: فرهنگی و مذهبی پایگاه بسیجحلقه صالحین

برچسب‌ها: بازدید از موزه جنگ همدان
[ پنج شنبه 18 مرداد 1397 ] [ 17:42 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

معرفی وبسایت

با کلیک بر روی عکس می توانید از وبسایت دیگر بنده بازدید نمایید.



موضوعات مرتبط: معلمانه

برچسب‌ها: معرفی وبسایت
[ چهار شنبه 6 تير 1392 ] [ 1:34 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

برنامه‌های اداره جلسه حلقه تربیتی

1) برنامه‌هاي ثابت جلسات

2) برنامه‌های متناسب با موضوع جلسه

ريز برنامه‌ها و ترتيب هر يك از مراحل فوق در ادامه خواهد آمد.

1 . برنامه‌هاي ثابت جلسات:

برنامه‌هاي زير در كليه جلسات تكرار شده و متناسب با سطح متربيان و شرایط حلقه، مطالب آن مطرح مي‌گردد.

حدود 20 تا 30 دقيقه از وقت جلسه به برنامه‌هاي ثابت اختصاص خواهد يافت.

و....



موضوعات مرتبط: فرهنگی و مذهبیحلقه صالحین اعضای حلقه صالحین

برچسب‌ها: برنامه‌های اداره جلسه حلقه تربیتی

ادامه مطلب
[ جمعه 1 تير 1397 ] [ 12:43 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

تعریفی کلی از حلقه های تربیتی صالحین

حلقه تربیتی:

جمع محدودي از افراد هم‌سطح كه به صورت هدفمند به وسيله شركت در جلسات تربيتي و ارتباط اثربخش در خارج از جلسات، با هدايت گري، كنترل و جهت‌بخشي مسئول حلقه، با مشاركت تمامي اعضاي حلقه و هم افزايي مؤثر، سير مشخصي در عرصه‌هاي تربيتي، معرفتي و بصيرتي را مي‌گذرانند و مراتب رشد و تكامل خويش را با مطالعه مباحث، هم انديشي، مشاوره و انجام عمل صالح در ابعاد مختلف طي مي‌نمايند.



موضوعات مرتبط: فرهنگی و مذهبی پایگاه بسیجحلقه صالحین

برچسب‌ها: تعریفی کلی از حلقه های تربیتی صالحین
[ جمعه 1 تير 1397 ] [ 12:34 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

روش های جذاب سازی حلقه صالحین

 

برای برگزاری یک جلسه نکاتی هست که مربی و سرگروه باید بدانند:....



موضوعات مرتبط: مهدویتفرهنگی و مذهبیحلقه صالحین اعضای حلقه صالحین

برچسب‌ها: روش های جذاب سازی\" حلقه صالحین

ادامه مطلب
[ جمعه 1 تير 1397 ] [ 12:14 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

حضور دانش اموزان کلاس پنجم در مراسم سخنرانی حجت الاسلام عالی در شب های ماه رمضان

برای دانلود فایل سخنرانی بر روی عکس کلیک نمایید

مسجد امام حسن مجتبی(ع)، شهرستان ساوه



موضوعات مرتبط: قرآن و عترتفرهنگی و مذهبی

برچسب‌ها: حضور دانش اموزان کلاس پنجم در مراسم سخنرانی
[ سه شنبه 1 خرداد 1397 ] [ 2:41 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

رتبه های برتر حلقه

[ پنج شنبه 30 ارديبهشت 1395 ] [ 12:37 ] [ خادم الحسین ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد