آیا می دانید؟

آیا می دانید؟



موضوعات مرتبط: معلمانهتربیتی

برچسب‌ها: آیا می دانید؟
[ یک شنبه 13 مرداد 1398 ] [ 18:2 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

7مروارید ناب از اقیانوس کلام حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام

1 – در حضور بیمار سلامتی ات را به رخش نکش 2 – در حضور فقیر دم از مال ومنالت نزن 3 – در حضور ناتوان قدرت نماییی نکن 4 - در حضور غصه دار خوشحالی نکن 5 - در حضور زندانی آزادی ات را جلوه نمایی نکن 6 – در حضور افرادی که بچه ندارند از بچه هایت تعریف نکن 7 – در حضور یتیم از پدر و مادرت تعریف نکن

 



موضوعات مرتبط: قرآن و عترتتربیتی

برچسب‌ها: 7مروارید ناب از اقیانوس کلام حضرت" امیرالمومنین علی علیه السلام
[ یک شنبه 13 مرداد 1398 ] [ 17:54 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

هفت چیزی که مسخره دارد چیست ؟

حضرت امام رضا علیه السّلام فرمود :

1- کسی که با زبانش استغفرالله بگوید ، ولی در دل از گناهی که کرده پشیمان نباشد خودش را مسخره کرده . 2- کسی که از خدا توفیق کار خیر طلب کند ، ولی تلاش و کوششی نداشته باشد خود را مسخره کرده . 3- کسی که از خدا بهشت بخواهد ، و در انجام عبادات صبر نکند و در ترک معاصی صبر نداشته باشد خود را مسخره کرده . 4- کسی که از آتش جهنم به خدا پناه برد ، ولی از لذت گناه دست بر ندارد خودش را مسخره کرده . 5- آنکس که یاد مرگ کند و از آن ترس داشته باشد ، ولی خود را برای مرگ آماده نکند ( یعنی اعمال خیر انجام ندهد و از گناهانش استغفار نکند) خودش را مسخره کرده . 6- کسی که خدا را یاد کند و مشتاق دیدار او باشد ، ولی در گناهان اصرار ورزد خود را مسخره کرده . 7- کسی که بدون توبه از خدا طلب عفو و بخشش کند ، خودش را مسخره کرده است .

بحار الأنوار ، جلد ۷۸ ، ص۳۵۶



موضوعات مرتبط: تربیتی

برچسب‌ها: هفت چیزی که مسخره دارد چیست ؟
[ یک شنبه 13 مرداد 1398 ] [ 17:52 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

17 تفاوت در استراتژي افراد ثروتمند و افراد فقیر

تفاوت اول:17 تفاوت در استراتژي افراد ثروتمند و افراد فقیر

افراد ثروتمند معتقدند: من خودم زندگی خودم را می سازم. افراد فقیرمعتقدند: زندگی برای من تصادفی پیش می آید.

تفاوت دوم: افراد ثروتمند با هدف برنده شدن بازی می کنند. افراد فقیر با هدف بازنده نشدن بازی می کنند.

تفاوت سوم: افراد ثروتمند تعهد به ثروتمند شدن را دارند. افراد فقیر آرزوی ثروتمند شدن را دارند.

تفاوت چهارم: ثروتمندان گسترده و بزرگ می اندیشند. فقیران محدود و کوچک می اندیشند.

تفاوت پنجم: ثروتمندان بر روی فرصتها تمرکز می کنند. فقیران بر روی موانع تمرکز دارند.

تفاوت ششم: افراد ثروتمند افراد ثروتمند و موفق را دوست دارند. افراد فقیر از ثروتمندان بیزارومتنفر هستند.

تفاوت هفتم: ثروتمندان با آدمهای مثبت و موفق معاشرت می کنند. فقرا با آدم های منفی و شکست خورده معاشرت می کنند.

تفاوت هشتم: ثروتمندان مشتاق تبلیغ خود و ارزشهایشان هستند. فقیران اشتیاق به تبلیغ خود و ارزشهایشان ندارند.

تفاوت نهم: افراد ثروتمند مشکلات خود را کوچک و حل شدنی می دانند. افراد فقیر مشکلات خود را بزرگ و حل نشدنی می پندارند.

تفاوت دهم: ثروتمندان گیرنده و درخواست کننده های عالی هستند. فقرا گیرنده و درخواست کننده های ضعیفی هستند.

تفاوت یازدهم: ثروتمندان ترجیح می دهند تا براساس نتایج و عملکرد پول دریافت کنند. فقیران ترجیح می دهند تا براساس زمان و مدت پول دریافت کنند.

تفاوت دوازدهم: ثروتمندان به " همه با هم" می اندیشند. فقیران به" این یا آن " می اندیشند.

تفاوت سیزدهم: ثروتمندان روی ارزش خالص دارایی خود تمرکز می کنند. فقیران روی درآمد شغلی خودشان تمرکز دارند.

تفاوت چهاردهم: افراد ثروتمند پولهایشان را بدرستی اداره و مدیریت می کنند. افراد فقیر پولهایشان را نادرست اداره و مدیریت می کنند. تفاوت پانزدهم: ثروتمندان کاری می کنند که پول برای آنها کارکند. فقیران طوری هستند که برای پول کار می کنند.

تفاوت شانزدهم: ثروتمندان برخلاف ترسی که دارند اقدام می کنند. فقیران به ترس اجازه می دهند که متوقفشان کند.

تفاوت هفدهم: افراد ثروتمند همیشه درحال یادگیری و رشد هستند. افراد فقیرفکرمی کنند که همه چیز را می دانند.

منبع:هنر مديريت



موضوعات مرتبط: تربیتی

برچسب‌ها: 17 تفاوت در استراتژي افراد ثروتمند و افراد فقیر
[ یک شنبه 13 مرداد 1398 ] [ 17:42 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

کارهایی که افراد شاد و موفق هر روز صبح انجام می دهند.

کارهایی که افراد شاد و موفق هر روز صبح انجام می دهند.

اِلبرت هوبارد می گوید: «اگر تا ساعت 10 صبح خوشحال و پرانرژی باشید، مابقی روز خود به خود فوق‌العاده خواهد شد.» بیشتر افراد تمام روز خود را با روزمرگی و انجام کارهای تکراری پشت سر می گذارند، اما اگر صبح خود را با انرژی و فکرهای مثبت آغاز کنید، نه تنها آن روزتان، بلکه تمام زندگی و آینده‌تان دگرگون خواهد شد.

با استفاده از روش‌های زیر می توانید صبح متفاوتی را برای خود رقم زنید. تنها کافی است یکی از موارد زیر را انتخاب کنید و آن را هر روز انجام دهید تا آرامش و شادی را در مابقی روز تجربه کنید. انجام تمرینات مدیتیشن مدیتیشن نه تنها شما را پرانرژی می کند بلکه ذهنتان را از تمام افکار منفی پاک می کند و باعث می شود افکار منسجمی داشته باشید. به دلیل اینکه در هنگام صبح عوامل حواس پرتی کمتری در پیرامون تان وجود دارد، بهتر است صبح‌ها به سراغ مدیتیشن بروید. لذت بردن از سکوت صبح نیاز نیست کار خاصی انجام دهید، تنها سعی کنید از سکوت صبح لذت ببرید و به آرامش برسید. تماشای آسمان زیبا یا دیدن عزیزانتان در خواب و بیدار شدن آن‌ها، بسیار آرامش بخش است. خاطره نویسی در هنگام صبح می توانید درمورد انجام مدیتیشن یا خوابی که شب گذشته دیده‌اید، مطلبی بنویسید یا برای روزی که در پیش دارید، برنامه ریزی کنید.

شکرگزاری شکرگزاری از بابت نعمت‌هایی که در اختیار دارید، قدرت فوق‌العاده‌ای دارد. پس هر روز صبح به خاطر داشتن خانواده، دوستان، سلامتی و تمام چیزهایی که در اختیار دارید، قدردان و شکرگزار باشید. باز کردن پنجره‌ها در هر فصلی از سال هستیم، حتی اگر هوا سرد است، پنجره‌های اتاق را باز کنید و اجازه دهید هوای تازه به ریه‌هایتان برسد و از سکوت زیبای صبح لذت ببرید. به خود بگویید دیروز گذشته است و امروز فرصتی برای شروعِ دوباره است.

کمک کردن به دیگران بهتر است در اول صبح کار مفیدی انجام دهید. برای مثال، همسایه‌ای را به مقصدش برسانید، فرزندان را برای مدرسه آماده کنید یا به حیوان خانگی‌تان غذا بدهید. انجام ورزش صبحگاهی یا یوگا اگر روز خود را با ورزش صبحگاهی یا یوگا آغاز کنید، هورمون اندورفین در بدنتان ترشح می شود و روحیه و خلق و خوی بهتری خواهید داشت.

استشمام بوی طبیعت هر روز حداقل 5 دقیقه به پارک یا باغچه‌تان بروید و با استشمام بوی طبیعت و برگ درختان، انرژی و شادابی را به خود هدیه دهید. فکر کردن به عزیزان حتماً می دانید عشق، قدرت فوق‌العاده‌ای دارد. پس به جای فکر کردن به مشکلات، به والدین، همسر و دیگر عزیزانتان فکر کنید تا عشق و انرژی مثبت را جذب کنید. دم کردن چای یا قهوه برای خانواده برای همسر و خانواده‌تان چای یا قهوه دم کنید و از مصاحبت با آن‌ها لذت ببرید. لازم است بدانید، انجام همین کارهای کوچک، سبب تقویت و استحکام روابطتان می شود.

نوشتن نامه‌ی شکرگزاری برای مثال، به خاطر دستپخت خوب همسرتان، رفتار مؤدبانه فرزندتان یا توجه مدیرتان در محل کار، نامه‌ی تشکرآمیزی بنویسید. با این کار نشان می دهید توجه و محبت دیگران برایتان ارزشمند است.

یادگیری لئوناردو داوینچی می گوید: "ارزشمندترین لذت، لذتِ یادگیری است." اغلب افراد می گویند صبح‌ها قدرت یادگیری بیشتری دارند. پس چرا از این فرصت فوق‌العاده استفاده نمی کنید؟ پیاده روی اگر به ورزش صبحگاهی علاقه ندارید، حداقل نیم ساعت زودتر از خواب بیدار شوید و پیاده روی کنید. تماشای صبح زیبا و استشمام هوای تازه، روزتان را شیرین خواهد کرد. تمیز کردن میزکار میزتان را مرتب کنید و تمام وسایل را سر جای خود بگذارید. اگر نیاز است، کمی گردگیری کنید. بدین ترتیب محیط آرامش بخشی برای شروع کار خود مهیا کنید. آواز خواندن به صدای خود توجه نکنید، صبح‌ها زیر دوش، در هنگام رانندگی یا هر زمانی که دلتان خواست، بدون خجالت برای خودتان آواز بخوانید. آواز خواندن به شما کمک می کند روز خوبی را شروع کنید.

استفاده از جملات مثبت و انگیزشی در هنگام صبح از جملات مثبتی چون "معامله‌ی امروز موفقیت آمیز خواهد بود"، "حتماً نمره‌ی خوبی می گیرم" و ... استفاده کنید. جملات مثبت قدرت زیادی دارند و باعث زیاد شدن اعتماد به نفستان می شوند. مرتب کردن رایانه هر روز صبح فایل‌های درون رایانه را مرتب کنید و تمام پیام‌های اضافی را پاک کنید. رایانه همانند میزکارتان، باید مرتب و تمیز باشد تا در طول کار تمرکز بیشتری داشته باشید. دوش آب سرد و گرم اگر بیماری خاصی ندارید، هر روز صبح دوش آب سرد و گرم بگیرید و به سرحال و شاداب شدن خود کمک کنید.



موضوعات مرتبط: تربیتی

برچسب‌ها: کارهایی که افراد شاد و موفق
[ یک شنبه 13 مرداد 1398 ] [ 17:28 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

مردان و زنانی که به نمازشان اهمیت نمیدهند

مردان و زنانی که به نمازشان اهمیت نمیدهند

حضرت فاطمه علیه السلام فرمود:از پدرم رسول خدا (ص) درباره ی مردان و زنانی که به نمازشان اهمیت نمیدهند و سبک میشمارند سوال کردم که جزای آنها چیست؟

پیامبر اکرم (ص) فرمود: خداوند آنها را به ۱۵ بلا گرفتاری میکند:  شش عذاب در دنیا: ۱و۲. برکت را از عمر و رزق و روزی او میگیرد؛ ۳. سیمای (نیک) صالحین را از چهره اش محو میکند؛ ۴. هر کاری بکند، بدون پاداش خواهد بود؛ ۵. دعایش مستجاب نخواهد شد؛ ۶. برای وی بهره ای از دعای صالحین نخواهد بود. 

سه عذاب هنگام مرگ: ۷.خوار و ذلیل میمیرد؛ ۸و۹. گرسنه و تشنه جان خواهد داد، به طوریکه اگر از همه ی نهرهای دنیا به او آب داده شود، تشنگی او برطرف نخواهد شد؛ 

سه عذاب در قبر: ۱۰. خداوند فرشته ای را برمیگزیند تا آسایش او را در قبر سلب نماید؛ ۱۱. قبرش را تنگ گرداند؛ ۱۲.قبرش تاریک خواهد بود؛  سه عذاب در قیامت: ۱۳. ملکی او را به سوی موقف حساب می کشاند، در حالیکه مردم او را مینگرند؛ ۱۴. حسابرسی او در قیامت سخت خواهد بود؛ ۱۵. خداوند با نظر رحمت به او نمی نگرد، و او را از گناه پاک نمی کند و برای او عذاب دردناک است.



موضوعات مرتبط: فرهنگی و مذهبیتربیتی

برچسب‌ها: مردان و زنانی که به نمازشان" اهمیت نمیدهند
[ یک شنبه 13 مرداد 1398 ] [ 17:22 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

نماز جماعت مدرسه سیدالشهدا...

نماز جماعت مدرسه سیدالشهدا...

نماز جماعت مدرسه سیدالشهدا...

همراه با پرسش و پاسخ و کارت های امتیازی و اهدای جوایز...



موضوعات مرتبط: قرآن و عترتتربیتیحلقه صالحین اعضای حلقه صالحین

برچسب‌ها: نماز جماعت مدرسه سیدالشهدا
[ پنج شنبه 26 ارديبهشت 1398 ] [ 15:21 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

بهترین مردم از منظر پیامبر(ص) و معصومین(ع)

[ جمعه 28 دی 1397 ] [ 14:3 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

تشکیل حلقه قرآنی و معرفتی در نماز خانه مدرسه

[ چهار شنبه 14 آذر 1397 ] [ 23:26 ] [ خادم الحسین ]
[ ]

ازهوای نفست پیروی نکن

[ پنج شنبه 18 تير 1394 ] [ 1:32 ] [ خادم الحسین ]
[ ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد